Stworzenie czwartej części możliwe było dzięki udanej zbiórce w serwisie Kickstarter. Autorom udało się zebrać ponad 1,5 miliona dolarów od przeszło 33 tysięcy darczyńców.
W Polsce gra została wydana przez Techland i otrzymała kinową lokalizację.
Fabuła gry
Historia przenosi nas do świata Caith i ukazuje wydarzenia toczące się 100 lat po The Bard’s Tale III: Thief of Fate. Miastu Skara Brae grozi mroczne niebezpieczeństwo, któremu przeciwstawi się nasza drużyna, złożona z różnej maści renegatów.
Warstwa techniczna
W procesie tworzenia gry posłużono się technologią Unreal Engine. Deweloperzy skorzystali także z metody fotogramerii, która polega na skanowaniu obiektów rzeczywistych i przenoszenia ich do świata wirtualnego. Dzięki tej technice lokacje zyskały większy realizm.
Mechanika rozgrywki
The Bard's Tale IV: Barrows Deep to typowy przedstawiciel dungeon crawlerów. Dowodzimy tu maksymalnie 6-osobową drużyną i obserwujemy świat z pierwszoosobowej perspektywy. Gameplay stanowi mieszankę eksploracji, rozwiązywania zagadek logicznych oraz walki. W przypadku ostatniego z wymienionych elementów deweloperzy zdecydowali się na wprowadzenie fazowego trybu turowego. Dzięki temu od razu wydajemy rozkazy wszystkim członkom drużyny, co z kolei pozwala na ich łączenie w jedno, efektywniejsze działanie.
Wzorem klasycznych RPGów sami budujemy drużynę oraz ją rozwijamy. Do wyboru mamy szereg dostępnych ras (m.in. ludzie, elfy czy półorkowie) oraz profesji (bard, wojownik, etc.).