Fabuła gry
Historia toczy się w XIX wieku i koncentruje na postaci niestabilnego psychicznie malarza. Pragnie on stworzyć arcydzieło. Odbywa więc podróż po starej rezydencji i swoim umyśle, przypomina sobie odległe wspomnienia, a granice między jego rzeczywistością a całkowitym szaleństwem zaczynają się zacierać.
Mechanika rozgrywki
Layers of Fear to psychodeliczny horror, w którym gameplay bazuje głównie na eksploracji. Naszym zadaniem jest zagłębianie się w historię artysty w każdy możliwy sposób. Zwiedzamy więc XIX-wieczną posiadłość, wchodzimy w interakcje z przedmiotami, wertujemy szafki, czytamy notatki oraz wsłuchujemy się w nagrania bohatera.
Gra momentami raczy nas łamigłówkami oraz sekwencjami zręcznościowymi, jednak to wędrówka jest sednem gry. Szczególnie, że rezydencja stale się zmienia i niekiedy nawet zwykłe operowanie kamerą może naprowadzić nas na nowy trop czy pokazać obiekt z zupełnie innej perspektywy.
Zobaczymy tu również wiele elementów, które nas przerażą, przy czym bohater nie może posiadać żadnej broni ani w realny sposób stawać czoła swoim wyobrażeniom. Warto wspomnieć, że historia ma charakter nieliniowy i możemy poznać różne zakończenia.
Warstwa techniczna
Studio Bloober Team do prac nad grą wykorzystało silnik Unity 3D, który pozwolił wygenerować niepokojące lokacje nawiązujące do sztuki z XIX wieku. Duży wpływ na klimat produkcji ma także soundtrack, na który składa się muzyka klasyczna.