Produkcja była jedną z pierwszych, które zostały pokazane podczas prezentacji PlayStation 3 na targach E3 2006. Wtedy znana jeszcze jako Genji 6, do dziś jest kojarzona z niefortunnymi wypowiedziami ze strony BIlla Ritcha, któremu przyszło prezentować ją.
Fabuła gry
Opowiadana w grze historia po części bazuje na japońskim folklorze. Prezentuje nam historię Yoshitsune i jego wiernego przyjaciela Benkei, którzy toczą bój z klanem Heisi. Akcja toczy się trzy lata po wydarzeniach przedstawionych w pierwowzorze. Członkom wspomnianego klanu udaje się zmartwychwstać, jednak w postaci demonów. Bohaterowie muszą zrobić wszystko, by chronić „amahagane” - źródło potężnej mocy, które mogłoby przynieść zgubę ludzkości, gdyby tylko znalazło się w nieodpowiednich rękach.
Mechanika rozgrywki
Genji: Days of the Blade kontynuuje wszystkie założenia swojej poprzedniczki - mamy tu więc do czynienia z dynamiczną „siekanką”, w której pierwsze skrzypce gra walka. Korzystamy w niej z usług czterech głównych postaci, między którymi możemy się bardzo płynnie przełączać. Nic nie stoi na przeszkodzie, by rozpocząć kombinację ataków jedną z nich, a zakończyć inną. W czasie walki ładujemy wskaźnik mocy specjalnej, by móc skorzystać z Kamui, pełniących rolę ataków specjalnych.
Gra przeznaczona jest do rozgrywki w pojedynkę i nie oferuje modułu zabawy wieloosobowej.
Warstwa techniczna
Z uwagi na zmianę platformy docelowej, autorom udało się osiągnąć olbrzymi skok pod kątem oprawy graficznej. Gra oferuje także charakterystyczną dla siebie dynamiczną oprawę muzyczną. Liczący na jeszcze większą immersję gracze mogą z kolei zmienić udźwiękowienie na w pełni japońskie.