Informacje ogólne
Call of Duty: Ghosts to pierwszoosobowa strzelanka, będąca dziesiątą odsłoną jednej z cieszących się największą popularnością na całym świecie serii. Opracowana została przez studio Infinity Ward we współpracy z kilkoma innymi, mniejszymi deweloperami (jak Neversoft czy Treyarch). Podobnie, jak każda z poprzednich odsłon serii, tak i „Ghosts” trafiło do posiadaczy większości platform sprzętowych - jest też pierwszym tytułem z serii wydanym na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Znalazło się wśród gier startowych na oba ze wspomnianych sprzetów.
Fabuła gry
Call of Duty: Ghosts oferuje zupełnie nową warstwę fabularną, przenosząc nas do niedalekiej przyszłości, w której za sprawą katastrofy określanej mianem „The Event” swoją pozycję w świecie utraciły Stany Zjednoczone. Ich miejsce stara się zająć Federacja Krajów Ameryki Północnej - nie może się naturalnie obyć bez wojny, której głównym frontem są zniszczone miasta południowo-zachodnich obszarów Stanów Zjednoczonych. W samym centrum konfliktu znajdziemy się mi - jako członkowie elitarnej grupy „Ghosts” podejmujemy się zadań, których nikt inny nie byłby w stanie wykonać - czy to ze względu na stopień ich trudności, czy też na wielkie ryzyko utraty życia.
Scenariusz produkcji napisał Stephen Gaghan, mający na swoim koncie między innymi scenariusz do filmu „Traffic” oraz pracę na planie (w roli reżysera i scenarzysty) „Syrianny”.
Rozgrywka wieloosobowa
Od lat głównym motorem napędowym serii jest moduł rozgrywki wieloosobowej, którego nie mogło zabraknąć również i w „Duchach”. Po raz pierwszy w historii cyklu autorzy dali nam możliwość dopasowywania żołnierzy i zespołów do własnych potrzeb. Skorzystamy przy tym z przeszło dwudziestu tysięcy różnorakich kombinacji postaci. Ciekawie prezentują się także dynamiczne wydarzenia na mapie - w czasie rozgrywki most, na którym rozgrywa się akcja może się zawalić, a z okolicznej góry spaść lawina - wprowadza to do zabawy element losowości, jednocześnie znacznie urozmaicając rozgrywkę.
Nowości objęły również inne obszary gry. Autorzy wprowadzili aż 30 zupełnie nowych broni oraz 14 map, na których może rozgrywać się akcja - daje to możliwość sporego wyboru i sprawia, że gra nie nudzi się zbyt szybko.
Tryby rozgrywki
W grze nie mogło zabraknąć miejsca na różnego rodzaju tryby rozgrywki. Oprócz tradycyjnego modułu kampanii dla pojedynczego gracza tytuł daje dostęp do zarówno doskonale już nam znanych trybów zabawy wieloosobowej, a także aż siedmiu nigdy niewidzianych wcześniej rodzajów zabawy. Wśród nich znajduje się moduł Odszukaj i Uratuj, w którym klucze okazują się umiejętności komunikacji i pracy zespołowej. Ciekawie prezentuje się również tryb Blitz oparty na wielu pomniejszych celach, w których gracze muszą przekroczyć daną linię na terenie przeciwnika jednocześnie nie dopuszczając go do tej należącej do nich.
Techniczna strona gry
Gra została oparta na silniku IW Engine dopracowanym pod potrzeby konsol najnowszej generacji konsol. Autorzy chwalą tutaj przede wszystkim dopracowany system animacji, zwiększający płynność poruszania się postaci w trakcie rozgrywki i nadający jej niesamowitego realizmu. Od teraz gracze, niezależnie od tego, czy atakują, czy chowają się za przeszkodami, mogą się wychylać bez potrzeby korzystania z dodatkowych przycisków. Nie ma już także potrzeby zatrzymywania się między kolejnymi akcjami - można poruszać się między kolejnymi obiektami bez utraty jakiejkolwiek płynności.