Informacje ogólne
Druga gra studia Image & Form ulokowana w świecie SteamWorld, stanowiącym unikalne połączenie steampunku, kosmicznych podróży i westernu. Twórcy szukali inspiracji w takich grach, jak XCOM oraz Worms. SteamWorld Heist stanowi ciekawą kombinację turowej gry strategicznej z turowymi walkami, dwuwymiarowym światem oraz ogromną dawką humoru.
Oprawę muzyczną w grze zapewniła steampunkowa grupa Steam Powered Giraffe, której członkowie występują jako roboty umilające muzyką czas w knajpach. Soundtrack został wydany fizycznie i cyfrowo 10 grudnia 2015 roku.
Fabuła gry
Akcja rozgrywa się w post-apokaliptycznym świecie, w którym Ziemia została zniszczona. Steamboty zamieszkują kosmos, po którym przemieszczają się za pomocą napędzanych wodą statków. Wśród nich znajduje się kapitan Piper Faraday dowodząca piracką bandą słynącą ze szmuglowania różnych towarów. Kiedy uczciwe Steamboty znajdują się w niebezpieczeństwie, decyduje się ona stanąć w ich obronie. W ten sposób, wraz z załogą staje do walki z grupą zdegenerowanych robotów, armią Rojalistów oraz tajemniczą, potężną rasą. W zadaniach tych kapitan pomagają pilot Wonky i kompan Sea Brass, a wraz z rozwojem fabuły nowi rekruci.
Gameplay i inne
SteamWorld Heist to sidescrollowa gra taktyczna, której głównym elementem są rozgrywane tura po turze walki. Każdy ze Steambotów mogących wejść w skład drużyny posiada inną profesję, zestaw umiejętności czy preferowanych broni. Kapitan Piper może inspirować pobliskich towarzyszy, zwiększając zadawane obrażenia, a Sea Brass za każdym razem, gdy zostaje zraniony, otrzymuje premię do kolejnego ataku. Każda zakończona misja zapewnia kompanom doświadczenie. Dzięki niemu zdobywają oni nowe poziomy. Gracz jednak nie ma wpływu na rozwój postaci - jest on dokonywany automatycznie.
Do dyspozycji gracza oddano około 100 rodzajów broni, w tym rewolwery, karabiny maszynowe, szturmowe, strzelby czy granatniki. Niektóre egzemplarze posiadają także celowniki laserowe, które ułatwiają nie tylko celowanie, ale i korzystanie z systemu rykoszetów. Z jego pomocą pociski mogą dosięgnąć nawet dobrze ukrytych wrogów. Z serii XCOM twórcy zapożyczyli również opcję ukrywania się za osłonami.
Poza misjami gracz przemieszcza się statkiem kosmicznym po prostej mapie galaktycznej. W odwiedzanych barach i sklepach może zasięgnąć języka o świecie oraz dokonać zakupów.